Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Bilgi FTW Hazırlık Süreçleri ve Diğer Detaylar

Kale savaşı için hazırlanma​

Kale savaşı Perşembe günü gerçekleşir ve ilk savaşın başlamasından sonraki her hafta devam eder.
Kale savaşını kazanan guilde, kaleyi bir hafta işgal etme hakkı tanınır.
Kale savaşı gerçekleştiği zaman kale savaşına yapılacak başvurular Pazartesiden Çarşambaya kadar olan dönemde kale görevlisine gönderilmelidir.



Mon​
Tue​
Wed​
Thu​
Fri​
Sat​
Sun​
Week 1​
Vergi koyma
Vergi oranını ayarlama​
Kale savaşı uygulama dönemi​
Kale savaşı
(AM 2:00~3:30)​
Week 2​
Week 3​
Vergi koyma
Vergi oranını ayarlama​
Kale savaşı uygulama dönemi​
Kale savaşı
(AM 2:00~3:30)​
Week 4​
- Yeni Kuşatma Kayıt Gereksinimleri

fortress_fortress1_5.jpg

Kayıt yaptırırken 7 veya daha fazla guild üyeniz bulunması gereklidir.

Kale savaşı süreci üç bölümden oluşur: Aşağıdaki resimde gösterildiği gibi kale savaşına hazırlanma, kale savaşını yürütme ve kale savaşını tamamlama:












fortress_fortress1_1.jpg


Guild liderine (kale savaşındaki kumandan) kale savaşında dört adede varan kumandan vekili ve on taneye kadar askeri mühendis atama hakkı tanınmıştır.
Kale savaşı için ilgili görevlerin yetkileri aşağıdaki tabloda gösterildiği gibidir:


Kale savaşı kumandanı
(Guild lideri)​
Kale savaşı kumandan
vekili​
Askeri mühendis​
Genel guild
üyesi​
Kale savaşı başvurusu
O​
X​
X​
X​
Savaş bayraklarının kullanımı
O​
O​
X​
X​
Silah teçhizatı montaj etmesi
O​
O​
O​
X​
Silah teçhizatı montaj etmesi
O​
O​
O​
X​
Kuşatma COS Topa Tutma
X​
X​
O​
X​
Kumanda noktası çadırlarını inşa etme
O​
O​
X​
X​
Yapıların onarımı
O​
O​
X​
X​
Görevlendirme
O​
X​
X​
X​
Kale savaşı için itemlerin satın alınması/kullanımı
O​
O​
O​
O​


Kale savaşını başlatma​



Kaleye saldıran guild​

Kale savaşı başladıktan sonra kale saldırısı için başvuran tüm guildler saldıran guildler olarak düşünülür. Her guild, diğer saldıranguildler kadar savunan guildleri da düşman olarak tanır ve bunlara karşı saldırı gerçekleştirir. Saldıran guildler, genel PK kurallarına göre düşmana saldırmaktan dolayı ceza almayacaktır. (Bu önlem yalnızca kale savaşta kale içindeki durumlara uygulanır.)

Kaleyi savunan guild​

Kale savunması için başvuruda bulunmuş kaleyi işgal eden guild ve müttefiki olan guildler savunan guildler olarak sınıflandırılır ve saldıran guildlerin düşmanı olurlar. Saldıran guildler, genel PK kurallarına göre düşmana saldırmaktan dolayı ceza almayacaktır. (Bu önlem yalnızca kale savaşta kale içindeki durumlara uygulanır.)

Kale savaşını başlatma​

Kale savaşı başladıktan sonra kaleyi işgal eden guilddeki kullanıcılar hariç tüm kullanıcıların ekranında 5 saniyelik bir geri sayım görüntülenir. Kullanıcılar daha sonra beş saniyelik geri sayımın tamamlanmasının ardından zorla en yakın köye hareket ettirilir.

Kale savaşı sırasında öldürüldü​


Saldıran guildin dirilme noktaları​


fortress_fortress1_6.jpg

Komuta Yeri Çadırı bulunmadığında, Hayata Getirme Penceresinden [Belirlenen Yerde diril] üzerine tıklayarak Kalenin dışındaki kapıda hayata getirin

fortress_fortress1_2.jpg

Savunan guildin dirilme noktaları​

Kaleyi işgal eden guild: Kale içersindeki Canlanma Kapısının önünde dirilmeye izin verilir.
Müttefik guild: Kale içersindeki Kale Kapısının önünde dirilmeye izin verilir.

Kaydı olmayan dirilmiş üye​

Kapıdan geçerken ya da kale savaşından dirilirken, kullanıcılar yenilmez duruma geçerler bu durumda 10 saniye boyunca bu üyelere saldırılamaz ya da bu üyeler saldırı yapamaz.


Kale savaşının ilerleyişi


Savaş​

Savaşa aktif katılım ve erişilebilirlik kale sızdırmazlığını kolaylaştırarak ve savaş akışını engelleyen unsurları kaldırarak /iyileştirerek sağlanır.

Yapılara Normal Saldırılar
- Kaleyi Tokmaklamanın karşıtı normal saldırılar tüm Kale yapılarına karşı kullanılabilir.
- Bunun gibi geleneksel Kale Tokmakları artık satılmayacaktır, ancak mevcut tokmaklar yapılara karşı kullanılabilecektir.
- Fakat yaylar ve sihir, uzun menzilli saldırılar ile yapılan saldırılar dengeleme için belirli bir % ile azaltılan hasarlarla ilgilenecektir.
- Aynı zamanda uzun menzilli silahlar yapılara karşı sabit alev aralığına sahip olacaktır.

Kale savaşının ilerleyişi, dış kaleye girme, muhafız kalelerini yıkma ve kale merkezini yok etme sırasıyla yapılır.

Dış kaleye girme​


fortress_fortress1_3.jpg

Muhafız kulelerini yıkma​

Dış kaledeki muhafız kalelerinin tümü yok edilmelidir. Muhafız kulelerinin tümü yıkılmadıkça kale merkezine saldırma izni verilmez. Kale savaşının tüm katılımcılarına, sadece tüm muhafız kuleleri yıkıldığında kale merkezinin yok edilebileceğini belirten bir bildiri geçer.
Tüm muhafız kulelerinin yıkılmasından hemen sonra kale merkezine saldırma izni verilmediğini lütfen unutmayın. Kale içindeki bütün muhafız kulelerini yıktıktan üç dakika sonra kale merkezine saldırma izni verilir. Kale merkezine saldırma zamanını, kale savaşı durum simgesinin araç ipucu ya da bir bildirim belirtir.

Kale merkezini yok etme​



fortress_fortress1_4.jpg
Kale merkezi yıkıldıktan sonra merkezin dayanıklılığına en fazla zarar veren guildler ve müttefik guildler savunan guild durumuna geçer; diğer guildlerse saldırıya geçer. Daha sonra oyun aşağıdaki şekilde ilerler:
① Kale merkezi yıkıldığı anda tüm kale savaşı katılımcılarına kalenin geçici şekilde işgal edildiğini belirten bir bildirim dağıtılır.
② Kale merkezi yok edildikten sonra saldıran tüm guildler kale dışındaki 3 kale kapısından birine yönlendirilir.
③ Geçici işgalden sonraki beş dakika boyunca saldıran guildlerin kaleye girmesine izin verilmez.
④ Kale geçici olarak işgal edildiğinde yapıların dereceleri bir derece azaltılır. Maksimum azalma bir derecedir.
Azaltılan derece, kale savaşı tamamlanana kadar düzeltilemez. (Derecesi düşürülen yapılar: Kale merkezi, kale kapısı ve muhafız kuleleri)

⑤ Kale geçici olarak işgal edildikten sonra kale kapısının dayanıklılığı %100 durumuna geri getirilir ve kapalı tutulur.
Ek olarak kale merkezi ve muhafız kulelerinin dayanıklılığı da %100 durumuna geri getirilir.
⑥ Savunma kamplarının derecesi düşmez; ancak dayanıklılığı düzeltilmez.
⑦ Kale işgal eden yeni bir guild tüm kumanda noktası çadırlarını yok eder.
⑧ Tüm bayraklar ve harekete geçirilmiş canavarlar yok olur.
⑨ Kaleyi geçici olarak işgal eden guildin NPC kullanmasına izin verilmez ve mevcut tüm muhafızlar açığa alınır.
⑩ Savunan guild tarafından kurulan tüm setler yok olur.
⑪ Yapıların azaltılan derecesi, kale savaşı tamamlandığında düzeltilemez.
⑫ Kale savaşının tamamlanmasından sonra bir guild kale saldırısında başarılı olduğunda tüm yapıların derecesi birinci dereceye sıfırlanır.

Kale savaşı için savaş konumları​

Guild üyelerine kale savaşındaki PK düşmanlarının sayısına bağlı olarak geçici savaş konumları sağlanır ve bu konumlar koruma etkisi oluşturur. Savaş konumları ve koruma etkilerinin kullanımına sadece kale savaşı sırasında kale içerisinde izin verilir ve konumların yükseltilmesinden hemen sonra uygulanır.
Üye bir sonraki yüksek konuma yükseldiğinde, önceki konumun koruma etkisini kaybeder ve yeni konumu için yeni koruma etkileri elde eder.
Üye öldürülse bile koruma etkileri bozulmadan kalır. Savaş konumu ve koruma etkileri kale savaşı tamamlandığında yok olur.
Savaş konumu ve koruma etkileri aşağıdaki gibidir:
① Elektrik veren piyade: 10 dakika boyunca vuruş oranını %5 oranında artıran koruma etkisi
② Elektrik veren baş piyade: 10 dakika boyunca vuruş oranını ve kaçış oranını %5 artıran koruma etkisi
③ Yüz kıta komutanı: 10 dakika boyunca HP/MP iyileşmesini %100 oranında artıran koruma etkisi
④ Elektrik veren piyade komutanı: 10 dakika boyunca fiziksel/büyülü hasarı %10 oranında artıran koruma etkisi
⑤ Elit muhafız: 10 dakika boyunca sırasıyla fiziksel/büyülü hasarı ve HP’yi %10 oranında artıran koruma etkisi
⑥ Kumandan: 30 dakika boyunca sırasıyla fiziksel/büyülü hasar vermeyi ve fiziksel/büyülü hasar emilimini %10, hareket hızınıysa %20 oranında artıran koruma etkisi

Kale savaşının sonlandırılması​

Kale savaşı tamamlandığında kaleyi işgal eden guild kalenin sahibi olur.

Kaleyi işgal etmeyi başarma​

Kaleye saldırı başarılı olduğunda ve kale sahibi değiştiğinde tüm yapılar birinci dereceye sıfırlanır, NPC açığa alınır ve üretim ve talimdeki itemler ve COS iptal edilir.

Kaleyi savunmayı başarma​

Kale savunması sırasında azaltılan derece düzeltilemez. Ayrıca yok edilen yapılar otomatik olarak geri getirilmez.
Ancak, üretim ve talimdeki NPC, itemler ve COS ve kale konumu bozulmadan kalır.

Genel​

Kale savaşına katılan karakterlerin PK sayısı, koruma gibi savaş kayıtları ve kale canavarları kale savaşı tamamlandığında yok olur.
Ayrıca kale savaşı sırasında kurulan tüm setler, kumanda noktası çadırları ve bayraklar da kaybolur.
Kaybeden guild zorla en yakın köye tahliye edilir ve kalede sadece kazanan guild ile müttefik guild kalır.
 

Ekli dosyalar

  • fortress_fortress1_5.jpg
    fortress_fortress1_5.jpg
    71.2 KB · Görüntüleme: 1